De siste månedene har en intern arbeidsgruppe jobbet med en ny visuell profil for Emballasjeforsk. Denne er blitt utarbeidet av designer Serena Frati i Studio Kaffekatten.
Oppdateringen av den visuelle profilen innebærer blant annet ny logo, font, farger og nyhetsbrev.
Åse Øygarden, emballasjesjef i BAMA og nestleder i Emballasjeforsk, har ledet arbeidet med den nye profilen. Hun forteller at de bevisst har valgt en profil med få elementer for å gjøre det enkelt å kommunisere i de flatene det er behov for å synliggjøre Emballasjeforsk.
– Det er hentet inspirasjon fra naturen og ulike emballasjematerialer. Logoen har et symbol som viser kvartparten av to sirkler i forskjellige grønnfarger, som kan gi ulike assosiasjoner for forskjellige folk. Det kan for eksempel symbolisere årringer, ulike sjikt, barrierer, eller ruller i ulike materialer som papp og plast, sier hun, og fortsetter:
– Kanskje er det resirkulering? Sirklene er ikke sluttet enda, for alt er ikke løst. Kanskje trengs det forskning eller samarbeid på tvers av verdikjeder?
Den nye visuelle profilen er nå synlig på Emballasjeforsk.no og i all kommunikasjon fra forskningsnettverket.